2023-05-31 Kortvåg från Lovön
SMLA Ekerö S326 SMSS Mälaren BZYJ SMFF Lovö 8461 Härlig vårdag från Lovön utanför Ekerö. Jag körde mest svenska och […]
I den här kategorin hittar du de aktiviteter som jag varit med på eller gjort. Om du saknar något beror det på att jag faktiskt INTE filmar, fotograferar eller spelar in varenda radiorelaterad sak jag gör.
Du kan får uppdateringar från denna sida på två sätt:
1. Anmäl dig till mitt nyhetsbrev ovan.
2. Klicka på ”klockan” så kan du få ett ”push-meddelande” till din webläsare.
SMLA Ekerö S326 SMSS Mälaren BZYJ SMFF Lovö 8461 Härlig vårdag från Lovön utanför Ekerö. Jag körde mest svenska och […]
Idag testar jag att köra lite Naturreservat, Sjöar och Kommunjakten. Radion är en Elecraft KX3:a.
Bra radiohöjd i Södertälje – Torekällberget Torekällberget ligger ganska centralt i Södertälje och man kommer ibland ändå upp på höjden
Idag testar jag ett teleskopspö och passar på att köra lite SMFF. Radion är en Elecraft KX3:a och jag har
VHF-bandet är roligt! Här kör jag på 144.300USB. Första måndagen varje månad blir det till att åka upp på en
Jag åker ofta runt på höjder och kör radio. Den här gången blev det en runda till Uppsala.
Calle 117 som är väldigt aktiv på 69MHz är med 🙂
Här kör jag med min trogna Sotabeams Bandhopper och aktiverar 60Meter. Det är ett ganska nytt band i Sverige och
SK0MG har en radioträff ochjag tog ATV:n dit. Bordet till Jan SA0AQN som kör lite olika band på kortvågen.
Här testar jag en riktantenn på ett teleskopspö (aluminium). Fungerar faktiskt helt okej.
Jag skjutsade dottern till Gröna lund och passade på att stanna och köra lite gammal hederlig PR-radio.
Här försöker jag lära mig liter mer om min magnetloop från Chameleon och vilka inställningar som passar bäst i KX3:an
En dag då jag tog moppen till högdalstoppen och körde lite olika band.
Riktigt härligt väder när vi kör från Brukets backe! Jonas och Janne är med!
Jag och Bosse tar en runda på Gålö och kör lite 80 meter.Radion är en Elecraft KX3:a och antennen en
Första måndagen i månaden brukar jag och några radiovänner aktivera den ”låga” delen på 2 meter. Vi kör då 144.300USB.
Telegrafberget på Tyresö är ett perfekt ställe att ta en promenad och ta med sig handapparaten
Bilder från när jag och Jonas SA0JLA kör lite tävlingar i Älta.
Jag och Jonas SA0JLA kör SMSS vid Lissmasjön. En rolig aktivitet på kortvåg om man vill vara säker på några
Normalt brukar Tobbe SA0BOZ:a köra ringen på 145.450 för SK0MG:s räkning. Denna dag kunde han inte så jag tog ATV:n